vet ni vad?

Jag har gjort min första resa! Jag packade ihop mina hundar och drog till Halmstad. Detta kommer verkligen inte vara grunden för mitt arbete men vi gjorde en liten utflykt i alla fall. Jag ringde runt en bra stund till olika hotell och bestämde mig sedan för Scandic i Halmstad eftersom det var det enda hoteller jag kunde hitta där man fick ett hundrum och inget rökrum. Jag förstår faktist inte hur hotellen tänker när de stuvarr in hundar i rökrum.. Inte snällt.
Men när jag fick tag på detta blev jag jätte glad och när de sa att vi skulle få ett helt vanligt dubbelrum blev det bara bättre.
Vi kommer dit.. Hela hotellet ser jätte fint och nybyggt ut och vi fick rumsnumret 504.. Då tänkte jag direkt, oj vi kommer få utsikt! Men nej.. Efter en stunds vandring runt bland massa olika korridorer och trappor som ledde NERÅT, kommer vi fram. Vi befinner oss då längst ner i källaren i en liten korridor med ca 5 rum. Vi hittar våran dörr fort och kliver in. Eller ett helt kliv var det nog inte riktigt eftersom rummet är det minsta jag någonsin har sett. Min första tanke var att detta kommer inte hundarna klara, de kommer döda varandra eller mig. Men allt gick bra och de gav mig en liten besviken blick men gick sedan och la sig i fotöljerna och somnade. Samtidigt satt jag och Johan kvar och stirrade på det lilla rummet med möbler som var från en annan tid. Rummet luktade damm och jag hittade kvarglömda leksaker från andra hundar bakom gardinerna och det låg hår i hela badrummet.
Natten på hotellet blev orolig och jag vaknade flera gånger för att titta till hundarna så de kunde sova osv ( vadå hönsmamma.. ).
Nästa morgon begav vi oss till stranden och det var faktist det enda som höll mina förväntningar och hundarna älskade det! De sprang fram och tillbaka som tokiga. Zac smakade lite på vattnet men spottade ut det lika fort.

Vad kunde hotellet gjort bättre?

Jag tycker att alla hotell ska få sina gäster att trivas så bra som möjligt, det är deras jobb! Så även om man har ett handikapp eller är allergisk eller har hund med sig så ska man kunna ha samma möjligheter som alla andra gäster! Men jag tycker inte detta hotellet gjorde allt för att få mig och mina hundar att trivas även om det bara hade behövts små saker. Tänk bara om de hade ställt in två matskålar eller lagt in en säng till hundarna, vilken skillnad det hade gjort! Då hade jag känt att mina älsklingar var mer välkommna och jag hade fått en bättre upplevelse från hotellet. Sen hade ju självklart ett stort plus varit om vi fått ett normalt rum kanske till och med lite större så det skulle vara anpassat för hundar. Men man kan väl inte få allt här i världen.

Vad var positivt?

Jag hittade faktist en positiv sak men hotellet också. Det var att från våran "källare" så hade vi en egen utgång, så när det var dags att kissa behövde vi inte gå genom lobbyn varje gång.





Nästa gång styr vi våra nosar åt Stockholm! Det ska bli spännande så om ni har frågot eller egna erfarenheter så skriv en kommentar!

Ha en bra kväll.


Kommentarer
Postat av: lisa

Vad bra att du åker runt såhär! Jag ska ta med mig hunden själv på semestern i vår så jag behöver all information som går att få!

2009-10-25 @ 16:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0