Hjälp mig att välja!

Nu får ni hjälpa mig att välja mellan dessa två hotell, vilket ska jag åka till och skriva om? Vilken utavstäderna låter mest intressan när man har med sig hunden?

Hotell nr. 1

First Hotel Reisen- Stockholm

IT'S NOT JUST A DOG!

Checka in på First Hotel Reisen och njut av en härlig vistelse tillsammans med din fyrbenta vän.

I paketet ingår:
- Läckra mat-och vattenskålar med matchande underlägg.
- En goodiebag med hundlortspåsar, blandat hundgodis, leksak och ett brev med olika tips om vart du och din hund kan hitta guldkornen för bla hundtrimming, en ny outfit för kvällen, härliga promenadstråk osv.
- Extra städning av hotellrummet efter avresa

Från hotellrevyn.se:
"....Konceptet lanserades i juli förra året. Och även om det inte precis har varit någon rusning, så tycker både Caroline och Cecilia att de har märkt ett ökande intresse för att ta med sig vovven på semester.
– Det är många som ringer och frågar. De blir ofta positivt överraskade när man berättar om vårt paket, säger Caroline.
– Jag tycker att det har blivit lite mer som i ­Hollywood, där hundarna behandlas som människor. Fast här i Sverige är det så klart mer lagom, säger Cecilia och öppnar dörren till ett av hundrummen.
Frasse noterar genast överraskningarna som väntar på golvet: coola svarta matskålar och en goodiebag fylld med leksaker, godis och snygga bajspåsar.
Och överst – ett välkomstkuvert till vovven och dess sällskap.
– När gästerna ringer och bokar hundrum brukar vi fråga vad hunden heter så att vi kan skriva hundens namn på kuvertet, säger Cecilia."

Twin Standard


Hotell nr 2.

Medeltids hotellet i Visby

Det ingår en bädd till hunden, bajspåsar och ett par smaskiga hundben. Om vovven vill ha, vill säga.

Från Hotellrevyn.se:

"...Eftersom hotellet fortfarande bara har ett hundrum så är det många som bokar långt i förväg. Det kostar något mer än ett vanligt rum, men då ingår också en bädd till hunden, bajspåsar och ett par smaskiga hundben. Om vovven vill ha, vill säga.
– En hundgäst visade sig vara allergisk mot hundben, så han fick färska gotländska morötter i stället. Det älskade han, säger Camilla och ler.
Hon har själv ingen hund, men tycker om när det finns hundgäster på hotellet. Det blir en hemtrevlig stämning som går bra ihop med hotellets medeltids­tema, tycker hon.
– Vi är ett litet hotell och det är hemtrevligt med en hund."


Kristinas och Petrus hemliga kammare Badrum i rum 15

Ja som ni märker är det stor skillnad på hotellen. Men jag kan inte riktigt välja för ser ni hur myigt det i Visby ser ut? Åh jag vill bara krypa ner i de stora fluffiga sängarna! Och jag tror eller vet att hundarna skulle uppskatta att springa och leka på stranden än att gå runt i Stockholm. Men samtidgt låter hundpaketet som hotellet i Stockholm har, jätte bra. Och jag kommer ju ha mycket mer att skriva om med tanke på caféer och affärer. Så vilket tror ni på? Vilket skulle ni åkt till med era hundar?


Kommentarer
Postat av: sara

jag tror på Visby!

2009-10-07 @ 17:26:56
Postat av: Lina

Nr 1 verkar roligast och verkar som man får mest infpormation från..

2009-10-07 @ 17:27:38
Postat av: Bibbi

Hej!

Jag är Stockholmare o vet var det första hotellet ligger. Mitt i smeten...Asfalt o inga gräsplättar.

Däremot så har vi varit med våra vovvar i Visby o sovit på detta hotell. Kanoners + att man kan låta hunden/hundarna springa utefter stranden nu på hösten.Härliga promenadvägar runt Österport o Almedalen.

Jag röstar för VISBY.

2009-10-07 @ 19:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0