kemisk kastrering

Idag har Zac blivit kemisk kastrerad. Fredrik, min sambo retar honom jätte mycket! Ja jag valde att göra en kemisk nu, den hålla bara i ½-1 år men då ser man hur mycket effekt det skulle ge att göra en riktig kastrering. Det såg ut som när man chipar hästar eller hundar, en jäättte stor spruta som de sätter i nacken. Jag kunde inte titta men jag hörde hur Zac tjöt till.. Aw min lilla plutt men sen var han jätte glad. Jag vill kastrera honom dels för att vi har Zelda hemma och när hon löper är det inte kul, plus att jag vill undvika allt som går att han blir minsta lilla arg mot andra hundar för det är nog bland det jobbigaste som finns. Sen är det ju en mängd andra fördelar med sjukdomar och så som är bra.
Passade på att väga honom också, hela 30 kg väger min "lilla" plutt! Ingen liten hund.
Vad tycker ni om kastrering?


Kommentarer
Postat av: alexandra

2009-11-24 @ 10:45:35
Postat av: alexandra

Ojdå blev lite fel i den över men tänkte bara säga att jag är till 100% för:)

2009-11-24 @ 10:46:15
Postat av: Lisa

Kastrering - helt för. Fler borde göra det på sina jyckar, både tikar som hanar.

Kemisk kastrering - helt emot då min äldsta hund blev riktigt sjuk av det, samt efter samtal med veterinärer som inte anser att det är tillräckligt testat med biverkningar och grejer.

2009-11-24 @ 15:29:55
URL: http://livetmedjycksen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0