Snart jul

Hej

Idag har jag avklarat halkbanan till mitt körkort, det gick super!

Jag måste bara svara på frågan till mitt förra inlägg om varför jag inte kan ha med mig Zac på nyår.
JO, det finns tre anledningar, den första är att det ska med en annan hund som är dräktig och hon får inte träffa någon annan hanhund då. Den andra anledningen är att de vi ska till har ett barn med en sjukdom som gör att han inte känner känslor på samma sätt som andra barn så han förstår inte riktigt om han gör illa ett djur och då måste jag ha sten koll på Zac hela tiden. Den tredje orsaken är att jag tycker det är så onödigt att stressa honom med massor av barn, smällare och ett nytt ställe som han aldrig sett innan, jag känner mig själv så pass bra att jag vet att jag kommer bli hönsmamma och sitta med honom hela tiden istället för att umgås.
Istället ska han vara på ett helt smällfritt ställe med 5 andra hundar att leka med, alla i passande storlek mitt på landet med jätte stora fält att busa på. Jag ser det som träning för Zac och jag tror han kommer älska det!
Zelda ska vara hos min killes föräldrar men de klarar inte av båda hundarna samtidigt. Min unga man är ju lite att ta hand om med mycket energi osv medans Zelda mest sover nu för tiden.

Hoppas jag svarade på frågan!


Nu ska jag ta en riktigt lång promenad med hundarna och sen städa. Imorgon åker jag till mina föräldrar på förmiddagen så då ska lägenheten vara helt fläckfri.
Förresten, glömde nästa berätta hur fint mina små änglar hade gjort i lägenheten när jag kom hem. De hade pillat upp städskåpet och tagit fram ett paket med toarullar och slitet sönder och placerat ut över hela lägenheten. Mamma blev inte så glad...

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Lisa

Låter väldigt skönt att ha ett sådant ställe för hunden/arna om det behövs. Vi bor tack och lov på landet, men hade vi bott mer centralt hade det varit nödvändigt även för oss att hitta en plats för slyngeln. En del hundar är känsligare än andra, och det gäller ju som ägare att anpassa sig efter dem. Tycker ni gör helt rätt :)



Och grattis till bäbisbulan! :)

2009-12-23 @ 10:32:01
Postat av: Maria

Hehhe tack! ja men du får ju inte äta dem ;-) Toka!

Titta gärna in på min lilla butik för fler söta mumsbitar!

2009-12-25 @ 23:10:21
URL: http://smyckesbageriet.se
Postat av: Camilla

Hej Ida!



Hmmm du har nog fått det hela lite om bakfoten där:

Vår son vet om han skulle skada ett djur, sådana känslor har han faktiskt.

Sen skulle han aldrig göra det heller så tänk på vad du skriver nästa gång.



Dessutom har vi själva en katt som han aldrig har eller skulle skada!



Anledningen till att JAG sa nej till er att ta med Zack var för att en bekant till oss båda hade sagt att Zack är totalt ouppfostrad och att han skulle riva hela stället om ni tog med honom.



/Camilla, ägare till "sonen utan känslor"

2010-03-31 @ 14:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0